І. АЛГОРИТМ ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ
1.
Ознайомлення учасників освітнього
процесу з нормативно- правовою базою та регулюючими документами щодо
превенції проблеми насилля в освітньому середовищі.
2.
Проведення зустрічей, круглих столів,
семінарів, тренінгів із залученням представників правоохоронних
органів, служб соціального захисту, медичних установ та інших зацікавлених організацій.
3.
Запровадження програми правових знань у
формі тренінгових занять, факультативної роботи.
4.
Створення інформаційних куточків для
учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у ситуації насилля та
правопорушень.
5.
Ознайомлення учителів і дітей з
інформацією про прояви насильства та його наслідки.
6.
Батьківські збори – це форма організації
спільної діяльності батьків, учителів, практичного психолога та соціального
педагога, яка передбачає їх спілкування з метою обговорення актуальних
питань навчання і виховання, ухвалення рішень.
7.
Консультації - форма роботи з батьками,
яка передбачає надання фахівцями психологічної служби допомоги батькам із
різних проблем родинного виховання.
8.
Педагогічний консиліум - форма
спілкування учнів, учителів, фахівців психологічної служби навчального закладу
та батьків, метою якої є цілісне, різнобічне вивчення особистості учня,
вироблення єдиної педагогічної позиції; визначення головних напрямів
удосконалення виховного процесу зусиллями вчителів, батьків, самого учня;
тренінги спілкування, методики оволодіння аутотренінгом.
9.
Проведення занять із навчання навичок
ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.
№ п/п
|
Назва заходу
|
Цільова аудиторія
|
Термін виконання
|
Відповідальний
|
Організаційно-методичні заходи
|
||||
1
|
Підготовка наказу «Про запобігання булінгу
(цькування) у закладі освіти»
|
Учасники освітнього процесу
|
Останній тиждень серпня
|
Директор ліцею Яременко В. А.
|
2
|
Підготовка наказу «Про порядок дій
персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти»
|
Учасники освітнього процесу
|
Вересень
|
Директор ліцею Яременко В. А.
|
3
|
Наради з різними категоріями працівників з
питань профілактики булінгу (цькування):
педагогічний персонал; технічний персонал.
|
Педагогічні працівники та працівники
ліцею
|
Вересень
|
Директор ліцею Яременко В. А.
|
4
|
Організація механізмів звернення та
встановлення інформаційної скриньки для повідомлень про випадки булінгу
(цькування)
|
Учасники освітнього процесу
|
Вересень
|
Директор ліцею Яременко В. А.
Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 1-11 класів
|
5
|
Контроль стану попередження випадків булінгу
|
Нарада при директорі
|
Грудень, квітень
|
Директор ліцею
Яременко В.А.
|
6
|
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Розпізнаємо
булінг»
|
Педагогічний колектив
|
Березень
|
Практичний психолог
Москалик С.В.
|
7
|
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню
|
Педагогічний колектив
|
Упродовж року
|
Директор ліцею
Яременко В.А.
|
8
|
Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія
булінгу в учнівському колективі »
|
Методичне об’єднання класних керівників
|
Жовтень
|
Педагог організатор Яцик О.І.
|
9
|
Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»
|
Педагогічний колектив
|
Жовтень
|
Практичний психолог Москалик С.В.
|
10
|
Складання порад «Як допомогти собі у ситуації булінгу»
|
1 – 11класи
|
І семестр
|
Практичний психолог
Москалик С.В.
|
Формування навичок толерантності та
співіснування здобувачів освіти
|
||||
1
|
Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх
стосунків
|
1-4
|
Упродовж року
|
Класні керівники 1-4 класів
|
2
|
Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного
мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин
спілкування, позакласних заходів
|
1-11
|
Упродовж року
|
Класні керівники
1-11 класів
|
3
|
Перегляд кінострічок відповідної спрямованості та їх аналіз
|
5 – 11
|
Упродовж року
|
Учителі інформатики, класні керівники
|
4
|
Проведення тренінгового заняття старшокласників «Як довіряти й бути
вдячним»
|
9-11
|
Січень
|
Практичний психолог Москалик С.В.
|
5
|
Тиждень
толерантності
|
1-11
|
Листопад
|
Класні керівники, практичний психолог Москалик С.В.
|
6
|
Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»
|
1-11
|
10-14 грудня
|
Класні керівники, учителі правознавства, практичний психолог Москалик
С.В.
|
7
|
Проведення заходів в рамках тематичної акції «16 днів проти насильства»
|
1-11
|
17-21 грудня
|
Класні керівники, учителі-предметники, практичний психолог Москалик С.В.
|
Психологічний супровід
|
||||
Діагностичний напрям
|
||||
1
|
* опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;
* діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних
станів учнів;
* дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;
|
Учасники освітнього процесу
|
Упродовж року
(За потребою)
|
Класні керівники,
соціальний педагог
Москалик С.В.
|
2
|
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги,
тривожності в учнівських колективах
|
Вересень
|
Практичний психолог
Москалик С.В.
|
|
3
|
Діагностика стану психологічного клімату класу
|
1-11
|
Упродовж року
|
Практичний психолог
Москалик С.В.
|
4
|
Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час
|
1-11
|
Упродовж року
|
Класні керівники
|
5
|
Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу
|
1-11
|
Упродовж року (за потребою)
|
Практичний психолог
Москалик С.В.
|
6
|
Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками
освітнього процесу
|
1-11
|
Упродовж року
|
Практичний психолог
Москалик С.В.
|
Робота з батьками
|
||||
1
|
Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі»
|
Батьки здобувачів освіти
|
Вересень, квітень
|
Класні керівники
|
2
|
Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї
дитини
|
Батьки здобувачів освіти
|
Упродовж року
|
Практичний психолог
Москалик С.В.
|
3
|
Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»
|
Батьки здобувачів освіти
|
Січень – Лютий
|
Практичний психолог
Москалик С.В.
|
4
|
Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми
|
Батьки здобувачів освіти
|
За потребою
|
Практичний психолог Москалик С.В.
|
Практичний психолог: С.В.
Москалик
Немає коментарів:
Дописати коментар